Op Wereldwijs zien wij het als onze taak om vroegtijdig af te stemmen op de behoefte van het kind. De leerkracht van uw kind stemt cyclisch het onderwijsaanbod af op de groep, de niveaugroepen en het individuele kind. Hierbij wordt naast observaties en kindgesprekken ook gebruik gemaakt van de resultaten van uw kind die zichtbaar zijn in Kleuter in Beeld, Leerling in Beeld en de methode toetsen.

Soms is dat niet voldoende. Soms is de begeleiding zo specifiek en/of vraagt zoveel tijd van de leerkrachten dat er binnenschools wordt gekeken naar mogelijkheden voor ondersteuning in of buiten de klas. Samen met u als ouders, gaat de leerkracht met intern begeleiders, samenwerkingsverband IJssel|Berkel en eventuele interne of externe specialisten op zoek naar passende ondersteuning. Hiervoor wordt een ontwikkelingsperspectief (OPP) voor uw kind opgesteld.

Lees meer over de afstemming op uw kind en de mogelijkheden voor passend onderwijs in ons Schoolondersteuningsplan

School Ondersteunings Plan (SOP)